10 april - Kia Ora


Hej hopp fran Nya Zeeland!
Pa drygt tva veckor har i kiwiland har jag och Tina tagit oss fran Auckland i norr till Queenstown i soder. Pa vagen har vi bland annat vandrat 20 km genom bergspass och vulkaner, sett lysmaskar i grottor, bott i orter bara bestaende av ett hostel och en pub, ridit i Teletubby-land och gatt oandligt manga vandringar langs hav och sjoar och genom regnskog. Nya Zeeland ar vackert men jag ar anda smatt besviken, det ar inte sa andetappande som jag forvantat mig. Dessutom har vi tvingats sitta i en buss full av engelska hogljudda och skrikiga 18-aringar, smatt trottsamt. Jag ar glad att jag akte hit, men maste anda saga att jag ar ett betydligt storre Australien-fan!
Pa torsdag flyger vi fran Christchurch (som ar avstangt pga jordbavningen) till Melbourne och darifran vidare langs sydkusten till Adelaide, darefter till Perth och sen norrut langs vastkusten mot Broome och.. Bali!


Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken underbar resa - och vilken blå himmel! Synd att ha så jobbiga medresenärer bara! Vad är Teletubbyland??? Var inte det en sol som skrattade???

Synd att Christchurch är stängt, förståeligt - men synd i alla fall. Ha ni varit och sett fjordarna och kanske åkt skidor?

Ha en fortsatt trevlig resa!

Kram,

Eva

2011-04-10 @ 23:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0