20 oktober - framtidslos.

Positivt:
1. Tillbaka i Brisbane med varmare vader, battre hostel och billig sushi.
2. Det var 25 grader, klarbla himmel och sol igar = idealt vader for nagra timmar vid lagunen.
3. Gratis Internet pa biblioteket.

Negativt:
1. Det regnar idag.
2. Igar tvattade jag mina klader. Vad jag inte visste nar jag startade tvattmaskinen var att min iPod lag kvar i fickan pa min Adidasjacka. Min fina Artan fungerar nu bara med laddaren i, och inte utan. Arg blev jag pa mig sjalv!
3. Missforstand om jobb i Northern Territory. Tydligen raknas mitt jobb i Darwin inte alls som specifierat arbete, och darmed har jag inte gjort en enda dag av de 88 obligatoriska som behovs for ett andraarsvisum.
4. Mitt visum gar ut om mindre an 3 manader = mindre an 12 veckor = mindre an 88 dagar.

Hur ser min framtid ut nu?

Kommentarer
Postat av: Eva

Det verkar ju vara lite problematiskt, det här med visumet, MEN - om det nu inte går att fixa på plats, finns det något som hindrar att du åker hem och gör om hela proceduren, dvs. söker ett nytt visum? Antingen till Australien eller till New Zealand? Även om det kan tyckas krångligt och onödigt, så har du ju lärt dig att tackla problem och hitta lösningar, så det ordnar sig nog på något sätt. Det kanske inte blir ditt idealscenario, men något blir det ju! Har du biljetten kvar så kan du ju utnyttja den. Lycka till!

Kram,

Eva

2010-10-22 @ 15:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0