17 oktober - KALLT

Adelaide ar KALLT. Nar vi landade i lordags kvall var det inte mer an 10 grader, gatorna var helt folktomma och allt var stangt. Ganska stor skillnad fran Brisbane, dar allt ar oppet till sent varenda dag. Hostelet vi hamnade pa kandes som ett hakte. Iskallt rum (antagligen pga noll isolering och inga element), madrass med fjadrar som gick ratt upp i ryggen, inget kok och vi var antagligen de enda som bodde dar. Och med bara en filt som tacke fros vi nastan ihjal under natten.
Igar vandrade vi runt i stan och gick till botaniska tradgarden och fotograferade lite. Bade Tina och jag ar rejalt forkylda och blir trotta hela tiden, sa det tog sin lilla tid. Vi forsokte leta lite jobb, men utan resultat. Eftersom mitt visum gar ut om exakt tre manader och man maste gora tre manaders farmjobb for att fa andraarsvisum var vi lite deprimerade och uppgivna. Vi trostade oss med sushi fran ett sushi train, det tyckte jag var jatteroligt for jag har aldrig gjort det forut. Vi ar beroende av sushi nu for tiden; det ar sa billigt i Brisbane sa vi at det varje dag dar.

MEN! Tydligen raknas alla jobb i Northern Territory som kvalificerade for att soka nytt visum. Det innebar att jag redan gjort 9 av mina 12 obligatoriska veckor. Gissa om jag blev glad nar en okand snubbe som jag tydligen traffat pa Fraser Island berattade det for mig pa Facebook?
Sa nu lamnar vi detta kalla klimat och flyger aterigen tillbaka till Brisbane. Jag har lyckats overfora min Brissie-karlek till Tina och vi kan inte vanta tills vi ar tillbaka. Dessutom ska var hollandska van fran Cairns/Darwin, Femke, joina oss nar vi gor farmjobb. Jeehaa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0