1 oktober - Alice Springs

Hej fran ett soligt och varmt Alice Springs!
Bussresan pa 20 timmar var hemsk. Den borjade bra, med avsvalkande aircon och Forrest Gump att titta pa, men langre fram mot kvallen - nar allt man ville var att sova - stannades det ungefar varannan timme och alla var tvungna att ga av och vanta en timme i nagon kylig folktom stad. Inte okej! Nar jag kom fram till Alice pa morgonen var jag helt utmattad och direkt nar jag kom fram till hostelet stupade jag i sang och sov utan uppehall i fem timmar. Har inte sovit sa bra pa valdigt, valdigt lange!
Nar jag vaknat gick jag en promenad for att utforska staden som alla sager ar en av de varsta i Australien. Eftersom jag vantat mig det varsta blev jag positivt overraskad; det ar ingen toppenstad direkt men jag har definitivt sett varre platser. Pa kvallen at jag middag pa en kinesisk restaurang med tva amerikanska tjejer fran mitt hostelrum, sedan kollade vi pa film pa hostelet och vid 21-tiden somnade jag sott igen.

Eftersom min 3-dagars tour till Ayers Rock m.m. var overbokad paborjar jag den inte forran imorgon, och darfor har jag haft en till ledig dag idag. Den spenderades tillsammans med min underbara van Lee, som bor och jobbar har i Alice. Han lanade en bil och vi korde ut till nagra platser utanfor stan dar vi bland annat klattrade, blev halvt uppatna av myror, simmade i iskallt vatten, lunchade och sag en vacker borjan till solnedgang vid ett bergsmassiv. En fantastisk dag med en fantastisk van!
Nu ar alla saker packade och tidigt imorgon bitti bar det antligen av ut till "The Red Centre".

Kommentarer
Postat av: Eva

Det låter som om du behövde en dag extra att vila upp dig på efter den hemska bussresan, så det kanske var bara bra att det blev som det blev. Ha det så trevligt och lycka till med jobbsökandet!

Kram,

Eva

2010-10-02 @ 22:06:21
Postat av: kärran

Nu funkar det!!! :D så roligt att läsa om hur du har det. Herregud, va kul det verkar vara! Jag vill också... someday, someday. Hoppas att du njuter av varje stund, och att vi ses till jul kanske? :) massa kramar!

2010-10-05 @ 08:52:47
URL: http://www.kerstinbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0