1 november - bye bye Brisbane (again!)

Det ar gratt och regn i luften var sista dag har i Brisbane. Imorgon bar det av norrut mot Bundaberg, dar det forhoppningsvis finns jobb at oss. Vi ar alla halvt deppiga over att lamna Brisbane; vi har vant oss vid vart simpla liv med lata dagar vid lagoon, sushi, shopping, promenader och lite party Down Under.
Efter lite efterforskningar visade det sig att Bundaberg ar the place to go for farmjobbsletande backpackers, eftersom de har alla mojliga sorters frukt och gronsaker dar. Dock ar boendet dyrt och vi hoppas verkligen att vi far jobb snart sa att vi inte behover spendera allt for mycket pengar pa ingenting. Rykten sager namligen att Bundaberg ar en av de trakigaste staderna i Australien.

Annars har det inte hant sa mycket har borta. Jag sorjer fortfarande min Artan men har tvingats ersatta henne med en billig mp3-spelare. Det varsta ar att jag inte ens kan fora over musiken pa Artan till en dator, och den enda musiken jag har nu ar fran tre CD-skivor vi lyssnade pa nar jag jobbade pa Presto har i Brisbane. Det ar ganska bra musik men usch vad jag kommer sakna mitt Coldplay, svenska band och Maja och Simons Australien-playlist. Antar att jag kommer vara ganska trott pa min musik efter ett par manaders jobb med samma latar i oronen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0