31 december - civilisation

Efter nastan 7 veckors hart slit pa gronsaksfarmen har vi nu antligen 6 dagars frihet i civilisationen. Nar vi kom till Brisbane igar skrek vi av gladje och agnade kvallen at att ata sushi och spendera pengar pa klanningar, lappglans, bikinis och allt annat mojligt for att riktigt kanna oss som citytjejer igen. Pa kvallen tog vi en drink pa balkongen i vart hostel och spelade kort innan vi somnade sott for att ladda batterierna infor idag. Jag kan inte beskriva hur hemma jag kanner mig i Brisbane; att komma hit ger mig en trygghetskansla som ingen annan stad kan ge.

Om ett par timmar ska vi satta oss pa bussen igen, den har gangen mot Byron Bay, den lilla staden som alla alskar. Over jul och nyar ar den lite av en backpackermagnet, i princip alla vi kanner (inklusive hela hostelet i The Summit) kommer dit och firar. Forhoppningsvis haller sig regnet borta sa att vi kan vara pa stranden. Men jag vagar inte hoppas for mycket med tanke pa att det regnat sa mycket den senaste veckan att vagar varit avstangda och krokodiler hamnar utanfor floderna. Detta ar den varsta sommaren sedan 1970-talet och jag har aran att uppleva den! Jippi...

Imorgon aker vi tillbaka hit till Brisbane for att agna tre dagar till har, innan det ar dags for den andra halvan av farmjobbet. Det kanns nagot tungt, men vi tanker pa pengarna och hur underbart det kommer vara att lamna The Summit for gott nasta gang.

GOTT NYTT AR!

Kommentarer
Postat av: Eva

God fortsättning på det nya året! Det har ju redan infunnit sig hos dig, här är det knappt kväll ens. Det är världens dimma här, det är väl typiskt eftersom jag ska jobba inatt och hade räknat med att se massor av raketer!

Ha det gott!

Kram,

Eva

2010-12-31 @ 16:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0