24 december - God jul!

Den senaste veckan har jag
- blivit en av dem som jobbat pa Taylors farm langst
- lart mig plantera med den automatiska planteringsmaskinen (som maste vara det lattaste jobbet som finns; dock forstors det lite av att jag tvingas jobba med traktorforaren The Human Fly)
- kort vanstertrafikanpassad flakbil utan att krascha trots att jag inte kort bil pa ett ar
- jobbat 59 timmar pa 6 dagar
- varit ovanligt glad och pigg pa jobbet
- sagt hejda till tva fina flickor fran vart lilla kompisgang
- fatt godsaksfyllt paket fran Flygarevagen
- oppnat mitt secret santa-paket for att sedan sla in det igen och latsas som ingenting
- lyssnat pa The Presets lat 'Anywhere' runt fem ganger per dag
- saknat min underbara tyska Steph och hennes otroliga energi
- storstadat vart skitiga, roriga rum
- atit massvis med choklad
- fatt julstamning (trots att det inte ar morkt och snoigt; men dock regnigt da och da) tack vare allt julpynt och julmusik pa hostelet
- lagat mat klockan 5 pa morgonen
- sett fram emot en jobbfri julhelg

Nog saknar jag julstamningen hemma i Hoor, men det kanns faktiskt bra att vara har pa The Summit Hostel en julafton som denna. Julskinka, sill och kottbullar blir det inte, men daremot australiensiskt julbord (imorgon), irish coffees, julsanger och tva fina flickor att umgas med.
Och i bakhuvudet finns numera alltid tanken pa att en mamma och en Bengt kanske halsar pa i februari. Det ar nog den basta julklappen jag kunnat fa.
God jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0