19 december - hemlangtan.

Jag saknar svensk vinter. Saknar sno, iskristaller pa fonstren, kattsparen utanfor dorren.
Jag saknar Skanemejerier, naturell yoghurt, smor som smakar smor. Falu Rag Rut, ost som smakar nagonting och oprocesserat kottpalagg.
Flygarevagen 14. Mitt rum, min sang, mina 10 kuddar, min fondvagg. Min stereo och mina CD-skivor. Till och med dammet pa mitt skrivbord.
Jag saknar mina svenskor, att spela TP, ata marangsviss och skratta at flygscenen i Harry Potter 4 tills magen krampar. Fredagkvallar pa Majorsgatan med brinnande skumtomtar, Idolfinal och prata med konstiga dialekter.
Jag saknar att sitta i soffan med en filt, en katt och en rykande halvliterstekopp och titta pa danska TV-serier.
Jag saknar rotselleri, timjan, potatisgratang, lammkotletter och improviserade middagar av rester.
Saknar Malmo. Jag saknar trampbatar i kanalen, Monki, Espresso House och den bra H&M-affaren. Saknar Lund med dess cyklande studenter och gatuspelande personer. Kullersten.
Jag saknar tag och systers rost i hogtalarna pa stationen. Malmo centralstation. Att titta pa folk i vantan pa ett forsenat Oresundstag.
Jag saknar inlagd sill, oskivat brod, doften av en kladdkaka i ugnen. Kanelbullar och svensk mjolk.
Jag saknar sondagarna da jag gjorde musli och vegetarisk lasagne innan en svettig fotbollsmatch som alltid slutade med forlust.
Saknar skogsstigarna, vitsippor, liljekonvaljer och krokodilfloden.
Jag saknar hemma.
For jag hatar The Summit och allt som har med farmjobb att gora.

Kommentarer
Postat av: Eva

Å andra sidan saknar jag sol och värme eftersom det nu har varit snö i en månad, Öresundstågen (och alla andra tåg) är försenade eller inställda p g a snö och/eller växelfel (allt är Trafikverkets fel står det i Sydsvenskan), bussarna går när dom själva vill, och nu ska det bli -10 och mer snö. Fast på julafton ska det visst bli +1.........

Jag tycker inte om att behöva klä på mig som en Michelingubbe när jag ska gå utanför dörren. Jag saknar rökningen - har inte rökt på tre veckor!

Det är ju det som är meningen - att sakna det man inte har!

Tycker du synd om mig så tycker jag synd om dig - deal?

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Kram,

Eva

2010-12-19 @ 16:12:16
Postat av: Mim

Du vet att allt det där saknar dig också?



Men nu är det i alla fall bara någon vecka kvar för dig där, för visst var det färdigjobbat i slutet av december?



puss på dig fina, fina du!

2010-12-20 @ 09:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0